Azalan alım gücüyle , tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişiyor
ForInvest – Azalan alım gücüyle birlikte tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişiyor.
Önceden toplu alımlar yapılırken, artık yalnızca anlık ve temel ihtiyaçlara yönelim söz konusu. Bu süreçte uygun fiyatlı ve güvenilir private label (PL) ürünler öne çıkarken, ürünlerin sunduğu yan faydalar da satın alma kararlarında belirleyici hale geliyor.
Konuya ilişkin açıklama şöyle:
ToptanTR CEO’su Sezgin Şener, “Enerji tasarrufu sağlayan kampanyalar tüketiciye ekstra değer katıyor. Ayrıca esnafın raflarına yeni ürün kategorileri eklemesi, satışları gözle görülür şekilde artırdı” diyor.
Değişen Alışveriş Davranışları
Türkiye’de enflasyon ve kur baskısının yanı sıra artan maliyetler hem işletmelerin nakit akışını hem de tüketicilerin alım gücünü zorluyor. Gelirlerde artış olmaması tüketimde daralmaya yol açarken, Şener şu değerlendirmeyi yapıyor:“Eskiden stoklama ve kampanya dönemlerinde toplu alımlar yapılırken, bugün yalnızca anlık ve zorunlu ihtiyaçlar için alışveriş tercih ediliyor. Bu noktada büyük markalar yerine uygun fiyatlı ve güvenilir PL ürünler tercih edilmeye başladı.”
Yan Fayda Tüketicinin Kararını Etkiliyor
Tüketicilerin artık ürünlerin sadece fiyatına değil, sağladığı ek faydalara da baktığını vurgulayan Şener, örnek veriyor:“Çamaşır deterjanı markalarının, ‘Çamaşırını soğuk suda yıka, yılda 500 TL elektrik tasarrufu sağla’ gibi kampanyaları çok etkili oluyor.”
ToptanTR’nin sağladığı fiyat avantajları sayesinde esnaf, kozmetik, kişisel bakım, kırtasiye ve elektronik gibi kategorilerde daha rekabetçi fiyatlarla ürün tedarik etmeye başladı. Şener, “Esnafın daha önce raflarına hiç koymadığı ürünlerde bile ciddi satış artışları yaşandı” diyor.
Hedef: 1 Milyon Esnaf
Bugüne kadar 110 binden fazla esnafın platform üzerinden alışveriş yaptığını aktaran Şener, “2025 sonunda 250 bin, 2026 sonunda ise 1 milyon esnafa ulaşmayı hedefliyoruz” diyor.
Bu büyümeyi destekleyen avantajlar arasında; uygun fiyatlı ve garantili ürünler, ücretsiz kapı teslim kargo, kolay iade, kullanıcı dostu arayüz ve esnek ödeme koşulları yer alıyor.
İşletmelere Sağlanan İmkanlar
Türkiye’de işletmelerin en büyük sorunu pahalı ürün tedariği ve nakit akışındaki zorluk. ToptanTR, bu noktada işletmelere şu avantajları sunuyor:
Şener, “Önceliğimiz, ekonomik dalgalanmalara rağmen işletmelere güven veren bir ticaret ortamı sunmak” diyerek sözlerini tamamlıyor.


